keskiviikko 13. elokuuta 2014

Pikkuveljen kouluttamista

Hellou sibbetoverit!
Se on Miro-Macaroni täällä pitkästä aikaa. Mulla on ollut busineksia, oon yrittänyt opettaa mun pikkuveljeä talon tavoille. Ekaksi epäilin, että se on rikki mutta tarkkailtuani tilannetta aikani olen melko varma, että siinä on vain säädöt vähän pielessä tai kaukosäädin hukassa. Esim. seuraavat asiat kaipaisivat päivitystä:
1. Lelut
Tämä on huomattava pulma. Pikkuveli ei tunnu niin millään oppivan. Kerroin sille, että esim. vauhtipallorata on nössöille eikä sillä leikitä. Ei se oikein muulla sen jälkeen leikkinytkään. Sitten sanoin, että kunnon kissa ei raitapalloja jahtaa ja tuossahan se menee yhden sellaisen perässä. Sille tuntuu kelpaavan mikä tahansa leluksi tarkoitettu. Mulla oli kova työ kouluttaa palvelijani siihen, että ne osasivat valikoida oikein lelut ja nyt pikkuveljen ansiosta ne luulee, että mikä tahansa lelu olisi leikkimisen arvoinen. Sitten tuo pölvästi meni ja repi mun suosikki-sulkalelun! Mun lelun!!! Vingutin kyllä pentua sen jälkeen pari kertaa mutta ei se tunnu siitäkään ottavan opikseen.
2. Söpöys
Pikkuveli ei yhtään tajua, että kovaksi kolliksi kasvetaan vain olemalla kova! Se ei ymmärrä, että jos se näyttää tai käyttäytyy söpösti niin sitä pussaillaan ja se ei nyt ainakaan ole yhtään miehekästä.. Mutta tämä aiheuttaa sellaisen ristiriidan, että mäkin joudun olemaan ns. söpö koska munhan palvelijoita ei tollanen pesusienen kokoinen vinkulelu varasta. Mä ne koulutin ja ne on mun! Otin salaiseksi aseekseni Miro-Mangasilmät ja menestys oli taattu. Ajatella, että alennuin käyttämään tätä viimeistä keinoa... Otti niin päähän, että vingutin pikkuveljeä pariin otteeseen.
3. Ruoka
Tässäkin tuntuu menevän palvelijoiden koulutus ihan harakoille. Pikkuveljelle kun kelpaa ihan kaikki... Yritin sille näyttää miten ruokakupilta käännytään pois mutta se meni ja ahmi kupin tyhjäksi. Sitten se siirtyi mun kupille ja söi MUN raksuja. Vingutin sitä sen ansiosta vähän.
4. Vessalaatikko
Tämä kohta on kaikista tärkein. Kissalle on kaksi asiaa, jotka ovat pyhiä: kissanminttu ja vessaboksi. Kumpaakaan ei jaeta. Tuo ipana luuli, että se voisi tehdä asiansa Suuren Miro-Macaronin kuninkaalliseen toilettiin. Luuli väärin. Ei luule enää, vingutin sitä ja pitkään. Se kyllä pissas sen takia keskelle palvelijoiden sänkyä mutta älysivätpä laittaa tuolle oman hiekkalaatikon.
Kuten huomaa niin mulla on ollut tassut täynnä tuon kersan kouluttamisessa. Palvelijat olivat paljon yksinkertaisempia koulutettavia. Jos olisin tiennyt viime syksynä pikkuveli-tilausta tehdessä, että urakka on näin iso niin olisin tilannut jotain helpompaa.. Vaikka kerpiilin. Sellasen voi kuulemma syödä kun siihen kyllästyy tai sitä voi säilöä jossakin lasineliössä. Tuo pikkuveli ei pysy ees matkalaukussa vaikka ajoin sen sinne ja läimäsin kannen kiinni. Sieltä se vaan luikersi ulos ja kehtasi vielä pyydystää mun häntää samalla.
Mutta nyt pitää tassutella taas pitämään järjestystä yllä! Kyllä mä saan tuosta vielä kunnon kissakansalaisen tehdyksi...
T: Kersantti Miro-Macaroni
Ps: Laitoin alle kuvan mun mangasilmistä.. Ja kai sitä pitää tasapuolisuuden vuoksi laittaa kuvaa myös pikkuveljestä.. Kuvasta kun näkee miten seko se on. Ei edes osaa arvokkaasti poseerata. Mutta kyllä se ennen joulua osaa ja on jo ekan jäynänsä suorittanut tai nimeni ei ole Miro-Macaroni!
Pps: Vielä en ole antanut palvelijoille mahdollisuutta ottaa meistä kunnon yhteiskuvaa. Niin kauan kuin tuo ipana hölmöilee kuvissa niin en yhteiskuvaan suostu.. Eihän se näyttäisi hyvältä sibbedaamienkaan silmissä jos pikkuveli veisi kaiken huomion.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti